کیمیا مرادی باز هم در شطرنج ایران خوش درخشید

پایگاه همدان شطرنج

کیمیا مرادی از آغاز تاکنون

در سال 1381 در حالی که پنج و نیم ساله بود برای اولین بار در رده سنی 8 سال مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور حضور یافت. در سال 1382 بار دیگر در همین رده حضور یافت و برای نخستین بار با کسب مقام سوم به روی سکوی قهرمانی رفت. در سال 83 برای سومین سال پیاپی در رده 8 سال حاضر شد و این بار با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت. در سال 84 نفر سوم رده 10 سال شد. پس از آن به همراه خانواده از همدان به تهران نقل مکان کرد و در سال 85 با درخششی خیره کننده قهرمان رده سنی 10 سال شد. در همین سال، عنوان نخست مسابقات بین المللی فجر نوجوان را نیز به خود اختصاص داد.

در سال 86 نایب قهرمان رده 12 سال شد اما با پیروزی در رویارویی اش با زهرا آزادواری، جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب نمود. در سال 87 قهرمان رده 12 سال شد. در سال 88 برای نخستین بار در جمع نفرات قرار نگرفت و در رده 14 سال، پنجم شد اما در سال 89 با اقتدار عنوان قهرمانی این رده را به خود اختصاص داد. در سال 90، نایب قهرمان رده 16 سال شد اما در سال بعد بار دیگر در این رده حضور یافت و قهرمان مطلق رقابت ها شد.

چندی پیش نیز به عنوان نخست مسابقات شطرنج بین المللی جام خزر بانوان دست یافت. و حالا کیمیا مرادی در سال 1391، با اقتدار و کسب 6.5 امتیاز از 7 دیدار، به مقام نخست مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان (زیر 20 سال) کشور دست یافت. پسرعموی وی، امیرمسعود مرادی نیز از قهرمانان نوجوانان شطرنج کشورمان است.


ا

کیمیا مرادی

در مسابقات شطرنج قهرمانی جوانان دختر کشور

مقتدرانه قهرمان شد

این دوره از مسابقات از روز یکشنبه مورخ 20 فروردین ماه با حضور 31 شرکت کننده از از 11 استان کشور [تهران، گیلان، مازندران، البرز، قزوین، کرمانشاه، هرمزگان، فارس، اصفهان، اردبیل و آذربایجان غربی] در محل هیات شطرنج استان تهران آغاز شد و عصر امروز با قهرمانی شطرنج باز تهرانی به پایان رسید.

پس از مرادی، هانیه علی اکبری از استان گیلان با کسب 5.5 امتیاز، نایب قهرمان شد و رعنا حکیمی فرد از استان تهران با کسب 5 امتیاز به لطف امتیازشکنی بهتر در مکان سوم قرار گرفت.

همچنین آناهیتا زاهدی فر شطرنج باز 9 ساله و البرزی کشورمان دست به کار بزرگی زد و با کسب 5 امتیاز به مقام چهارم رسید و آیلار لطفی از استان آذربایجان غربی با همین امتیاز پنجم شد. ضمن این که آناهیتا غلامی شطرنج باز مازنی کشورمان با کسب 4.5 امتیاز به لطف امتیازشکنی بهتر در مکان ششم قرار گرفت.

سرپرستی این دوره از مسابقات به عهده مجتبی دانشفر [رئیس هیات شطرنج استان تهران] و سرداوری به عهده حسینقلی سالور، داور بین المللی 80 ساله کشورمان بود. این مسابقات قرار بود طبق آئین نامه رسمی فدراسیون، طی 9 دور به روش سوئیسی برگزار شود که پس از آغاز دور نخست، ضمن تغییرات در جدول زمان بندی، به 7 دور تقلیل یافت.

مشاهده رده بندی پایانی
 منبع : سایت آچمز

www.hamadanchess.lxb.ir

 




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر